torsdag 10. september 2009

Laktosefri melk til blodpris


Hurra, tenkte jeg, nå lager Tine laktosefri melk! Eldstedatteren min har laktoseintoleranse, men kan drikke litt laktoseredusert melk.
Melken smaker ikke akkurat godt i seg selv (men den er fin i kakao og matlaging)
Nå har altså Tine kommet med en laktosefri melk som smaker lettmelk. Så flott!
Det koster visst en del å fjerne laktosen helt fra melken, sånn at prisen av den grunn skulle bli litt høyere enn på vanlig melk.
Jeg tenkte at den kanskje kom til å koste omtrent det samme som laktoseredusert melk (rundt 20 kroner), men NEIDA. 33 kroner koster den! For en liter!
Det er ikke mye jeg blir veldig irritert over, men det her..
Det er Tine altså, det er ikke en liten minibedrift som må legge ned om prisene senkes. Grådigheten lenge leve.

Melken er visst litt billigere i en butikk litt utenfor Oslo, men jeg vet ikke helt om vi skal reise dit flere ganger i uka for å kjøpe melk. :P

2 kommentarer:

  1. Ups! Det var en ukristelig pris!!! Vi har en unge i bhg som skal ha den. Ungene betaler 200 kr i matpenger. Han drikker vel kanskje en slik liter på 4 dager. Blir ikke mye mat på ham da ;)

    SvarSlett
  2. Jeg var også utrolig skuffet over den høye prisen på laktosefri melk. I tillegg synes jeg at den er ganske smakløs og "tynn" i forhold til den laktosereduserte.

    Det hadde jo ikke vært så mye å klage over hvis de hadde solgt den laktosereduserte i tillegg, men neida ...

    SvarSlett